Tancar
Regidoria d'Educació
Plaça Nova de la Ferreria, 2 - 07002 - Palma
tels. 971 449 447/8 - 971 449 4406
FAX: 971 449 429

Veure la Regidoria d'educació a un mapa més gran
Tancar
Suggeriments i reclamacions
Nom:
Email:
Escriu la teva suggerència
Identificació centres

Programa d'Activitats Educatives 2024-2025

Nivell educatiu:  Nom activitat: Bloc temàtic: 
Tria per tipus d'activitat:     Totes Gratuïtes De pagament
Tria per disponibilitat:     Totes Per a pobles

2.06 / SERVEIS / 2 SERVEIS

INFRASTRUCTURA I MANTENIMENT DE CENTRES ESCOLARS

STARS
(0 valoracions)
  • Breu descripció de l'activitat

    Per tal de facilitar la gestió dels treballs de manteniment i neteja dels centres escolars, es donen a continuació una sèrie d’instruccions que han de seguir els directors dels centres per aconseguir més control de les reparacions realitzades. Això serà beneficiós per al centre i alhora representarà un estalvi en els costs totals de manteniment.
    Insistim especialment en la necessitat d'ajustar-vos tant com sigui possible a aquestes normes per no col·lapsar el servei.

    1) Segons el CONVENI DE COL•LABORACIÓ ENTRE LA CAIB I L’AJUNTAMENT DE PALMA PER A LA REALITZACIÓ DE TREBALLS DE CONSERVACIÓ, MANTENIMENT I MILLORA DELS CENTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA DE PALMA, l’Ajuntament de Palma assumeix els treballs corresponents a la conservació i el manteniment dels centres escolars, entenent com a treballs els necessaris per fer un manteniment preventiu i correctiu dels edificis i les instal•lacions existents; i la Conselleria d’Educació i Formació Professional assumeix les obres corresponents a reformes, millora i substitució d’elements, adaptacions i transformacions que siguin necessàries als centres.

    Cal assenyalar que estam treballant en la redacció d’un nou conveni en la matèria, adaptat a la realitzat dels centres en la actualitat, el qual us traslladarem en trobar-se vigent.

    2) Dades de contacte i protocols per a comunicació d’avaries a l’Ajuntament de Palma i per a peticions d’intervencions de la seva competència de conformitat amb el Conveni objecte de l’apartat anterior:

    Per comunicar les urgències, avaries i control de revisions pot cridar per telèfon al 971 764 800 (ext. 5125-5175), però sense oblidar que, per facilitar el bon funcionament del servei, és imprescindible que tots els comunicats es formalitzin per escrit i s'adrecin per correu ordinari a avaries@palma.cat

    Les urgències també es poden comunicar directament a EDISON, empresa contractista del servei de manteniment dels centres escolars i d’auxiliars de manteniment, a través de l’auxiliar de manteniment del vostre centre, però això no evita que hagueu de passar l’avís segons l’indicat al paràgraf anterior per tal que es pugui dur el seguiment des del Servei d’Edificis municipals i centres escolars, responsable del servei de manteniment.

    Per a urgències fora de l’horari lectiu podeu contactar amb el telèfon de contacte 24h d’EDISON 664 22 66 06, o amb el 010, telèfon d’atenció 24h de l’Ajuntament de Palma.

    Les avaries en ascensors es comunicaran seguint el mateix procediment. En cas que sigui necessari els servei de “rescata persones” es procedirà polsant el botó d’alarma situat a l’interior de la cabina i es seguiran les instruccions indicades a les ferratines corresponents.
    El telèfon per sol•licitar servei “rescata persones” en cas que no funcioni el sistema d’alarma o per comunicar urgències és el de l’empresa encarregada del manteniment dels ascensors dels centres escolars ORONA-Balear de ascensores 971 60 53 66.

    3) Segons el PLEC DE PRESCRIPCIONS TÈCNIQUES PER A LA CONTRACTACIÓ DEL SERVEI DE MANTENIMENT DELS EDIFICIS MUNICIPALS I CENTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA DE L’AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA , contracte que inclou el servei d’auxiliar de manteniment dels centres escolars i que es troba adjudicat en l’actualitat a l’empresa EDISON, les tasques de l’auxiliar de manteniment són, bàsicament, les de vetllar pel bon estat del centre, fer seguiment del manteniment previst a l’esmentat contracte i realitzar algunes de les operacions previstes al mateix. En cap cas està previst que els auxiliars de manteniment duguin a terme tasques de consergeria, administratives o de vigilància dels alumnes dels centres.`

    4) Pregam que les direccions de cada centre educatiu informin al correu avaries@palma.cat si falta el seu auxiliar de manteniment.

    5) En relació als horts escolars el seu manteniment no està contemplat al contracte de parcs i jardins. Els horts escolars son una activitat docent i per tant el seu manteniment (llevar males herbes, llaurar el terreny, plantar....) és del centre.

    6) Per a la retirada de trastos als centres educatius cal enviar un correu a: clara.amador@palma.cat, amb la llista d’elements que s’han de tirar (adjuntant-hi fotografies per a saber-ne el volum). Segons el volum, l'entrada i els accessos del vostre centre us posaran un contenidor perquè hi dipositeu tot el material per retirar. Si no és possible, EMAYA cercarà la manera de solucionar-ho.
    Es pot fer només una recollida de trastos per centre i per curs escolar, a no ser casos puntuals prèviament consultats.
    Exemples d’elements per la recollida: cadires, taules, pissarres no digitals, prestatgeries, entre d’altres.

    IMPORTANT
    En cap cas es pot tirar material electrònic com ordinadors, escàners, impressores, entre d’altres, que hauran de ser duts al punt verd.

    Ni tampoc material fungible de vidre, cartó i paper que pugui anar a un contenidor d’ús comunitari. Els restes d'obra o poda d'arbres tampoc es podran retirar. Els materials que no siguin del centre com palès, rodes de vehicles i altres similars tampoc seran retirats pel servei.

    7) En relació a la utilització del vostre centre educatiu fora de l’horari lectiu o en període de vacances és important traslladeu aquesta informació a l’entitat que faci ús:

    Si l'utilització del centre o dels espais del centre es fa fora de l'horari lectiu o sense presència dels responsables (directors i/o equip docent), hauran d'estar autoritzats per part de la Regidoria d'Educació per a l'activació i desactivació dels sistema d'alarma d'intrusió i disposar de codis propis i exclusius, diferents dels del personal del centre. Podeu enviar-nos les peticions a educacio@palma.cat per a gestionar-les amb l'empresa corresponent (Trablisa).

    Hi ha d'haver una persona responsable per a cada una d'aquestes associacions i empreses i ha de quedar clar l'àmbit d'ocupació i utilització, els espais als què poden tenir accés i les activitats previstes.

    S'han de responsabilitzar del correcte tancament de portes, finestres, i aturat de màquines/aparells i llums a la finalització de les activitats; així com de la connexió del sistema de seguretat anti intrusió.

    Han de fer un ús responsable de les dependències i instal•lacions, així com un consum raonable dels suministres d'aigua i electricitat. Entenem que s'han de fer càrrec de les avaries derivades de la seva negligència o mal ús i, en el seu cas, del consum injustificat o excessiu d'aigua, gas i electricitat, o d'un excés de brutícia.

    En la situació de sequera que vivim és imprescindible ser responsables i limitar al mínim indispensable el consum d'aigua que s'utilitza en mánigues i piscines.
    En cas que s'instal•lin piscines, aquestes s'han de limitar a les de petites dimensions (menys de 2 metres). Només es permetran piscines més grosses ( 2 metres o més) que disposin de sistemes de filtració/tractament que permetin reutilitzar l'aigua i evitin haver-les de buidar i omplir cada dia.

    En qualsevol cas, al final de la jornada les piscines s'hauran de cobrir completament per tal d'evitar l'evaporació de l'aigua.